2014. október 30., csütörtök

A kereszt titka

Egyszer valaki azt mondta nekem:
- Nem értem, hogy a keresztényeknek, miért jelképük a kereszt, hiszen az egy nagyon durva kínzóeszköz volt, nagyon gonosz embereknek. Így tulajdonképpen a halál és a szenvedés lóg vagy áll minden templomban vagy a tetején. Miért van ez?
Nem tudtam válaszolni, mert számomra természetes volt mindig a kereszt jelenléte. Hogy miért, nos nem tudom, valószínűleg azért, mert én azelőtt is láttam, hogy fel tudtam volna fogni hogy  mi az.
Elgondolkozva ezen, rájöttem, arra, hogy ő nem azt látja, amit mi keresztények látunk a keresztben.
Igen, valóban egy kínzóeszköz és igen, tényleg gyilkosokat és rablókat szegeztek rá. Akkor kérdezhetnétek, hogy Krisztust miért feszítették keresztre, hiszen ő egyik sem volt. Hogy, miért? Mert gyilkosok és rablók feszítették keresztre. És ő vállalta...
Ez az a betanult válasz, amit minden kereszténytől hallani fogsz, ha megkérdezed tőle. Ez nem azt jelenti, hogy nincs benne igazság. Azonban eszembe jutott egy előadás, amin a volt hittan tanárom beszélt. Egy kis kápolnában ültünk ő pedig a kereszt alatt sétált, majd megállt pont alatta és azt kérdezte tőlünk:
- Hogy mutatjuk ki, hogy szabadnak érezzük magunkat? - egy pillanatra síri csönd lett, én azonnal a fölötte lógó feszületre néztem majd elmosolyodtam, mikor az előadó is szélesre tárta a karjait.

Hát ezt jelenti számunkra a kereszt.

2 megjegyzés:

  1. Lenyűgöző következtetés, egy pacsi a hittan tanárnak. De én gondolkodó típus vagyok és ez szép elmélet, hogy Krisztus "szabad" volt a kereszten, de még sem erre vezetném vissza ezt a testbeszédet. Szerintem már a kereszténység előtt év ezrekkel a szabadsághoz kötötték az emberek a széttárt karokat.
    Amúgy igen elgondolkodtató írás, ment az ötös. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is köszönöm, hogy írtál. Másodszor pedig, igen valószínűleg igazad van. Krisztus előtt már jóval ez volt a jele a szabadságnak. Azonban hányan gondolnak ebbe bele, mikor ránéznek egy keresztre? A legtöbb embernek, ahogy az elején írtam, a halál és a fájdalom jut eszébe róla. Ez csak egy olyan megközelítés, ami jóval szerethetőbbé és megérthetőbbé teszi ennek a jelképnek az elfogadását és jelenlétét keresztény társadalomban.
      Harmadszor pedig köszönöm az értékelést. :)

      Törlés